Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności 
 
Centrum Usług Społecznych w Koszalinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Centrum Usług Społecznych w Koszalinie www.kochamkoszalin.pl


Data publikacji strony internetowej: 01.09.2022r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01.09.2022r.

Status pod względem zgodności z ustawą 

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. 

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Deklarację sporządzono dnia: 01.09.2022 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. 

Skróty klawiaturowe

Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników. 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe 

  1. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą wyznaczoną do kontaktu jest Ireneusz Bieleń, i.bielen@cuskoszalin.eu.Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 94 316 03 15. Tą samą drogą można także składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz żądania zapewnienia dostępności.
  2. Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementu oraz udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu. 
  3. Żądanie powinno zawierać:
    1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
    2. wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementu, które mają być dostępne cyfrowo,
    3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
    4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
  4. Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementu następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
  5. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, niezwłocznie powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zostanie zapewniona dostępność cyfrowa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
  6. Odmawia się zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
  7. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, niezwłocznie powiadamia się osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej. 

Do zapewnienia alternatywnego sposobu dostępu do wskazanego elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej pkt 4-7 powyżej stosuje się odpowiednio. 

Postępowanie odwoławcze

  1. W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, zgodnie z art. 18 ust. 6 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, osoba ta ma prawo do złożenia skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. 
  2. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego. 

Do zapewnienia alternatywnego sposobu dostępu do wskazanego elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej przepisy pkt 1 i 2 powyżej stosuje się odpowiednio. 

W przypadku, odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. 

Dostępność architektoniczna

Centrum Usług Społecznych w Koszalinie, al. Monte Cassino 2, 75-412 Koszalin

Do budynku prowadzą dwa wejścia, oba wyposażone w przeszklone, automatycznie rozsuwane drzwi. Od strony wschodniej wejście pozbawione jest przeszkód architektonicznych i umożliwia łatwy i bezpieczny dostęp do siedziby Centrum. Od strony zachodniej trzeba pokonać schody z dwoma stopniami.

W pobliżu wejścia znajduje się ogólnodostępna winda, umożliwiająca dostęp na każdą nadziemną kondygnację budynku. Przyciski windy oznakowane są dodatkowo znakami alfabetu Braille’a, a na wyświetlaczu zobrazowana jest cyfra wskazująca kondygnację, odpowiednio: „0” – parter, „1” – I piętro, „2” – II piętro, „3” – III piętro, „4” – IV piętro. W windzie zamontowane jest urządzenie (interkom) pozwalające przywołać pomoc w sytuacji awarii, nie ma jednak komunikatów głosowych informujących o położeniu kabiny oraz otwieraniu i zamykaniu drzwi. Dostęp do drugiego i czwartego piętra oraz do części pomieszczeń na parterze ograniczony jest drzwiami otwieranymi po podaniu kodu na manipulatorze.

Na parterze, w strefie pozbawionej barier architektonicznych znajduje się Biuro Obsługi Klienta, Kancelaria, Informacja oraz toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Do południowego skrzydła budynku na parterze prowadzą schody z czterema stopniami oraz pochylnia, która nie jest przystosowana do osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość skorzystania z przenośnej pętli indukcyjnej.

W pobliżu budynku znajduje się parking samochodowy. Przy wejściu głównym wyznaczone są 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Znak języka migowego

Centrum Usług Społecznych w Koszalinie udostępnia swoje usługi dla osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się zwane dalej „osobami uprawnionymi” za pomocą następujących środków komunikowania się:

  • pocztą elektroniczną – kancelaria@cuskoszalin.eu  - na ten adres można przesyłać zapytania, prośby o umówienie spotkania w CENTRUM, itp.,
  • faksem (94) 316 03 28,
  • elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej – ePUAP,
  • drogą pocztową.

Ponadto osoba uprawniona, która będzie chciała załatwić sprawę w Centrum Usług Społecznych w Koszalinie może skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego (PJM). Potrzebę skorzystania z usługi należy zgłosić przez złożenie wniosku w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem wizyty w Ośrodku (z wyłączeniem sytuacji nagłych) za pomocą wyżej wymienionych środków komunikowania się.

Zgłoszenie powinno obejmować następujące informacje:

  • imię i nazwisko osoby uprawnionej,
  • adres zamieszkania,
  • nr tel. osoby słyszącej upoważnionej do kontaktów z osobą uprawnioną,
  • orzeczenie o niepełnosprawności osoby uprawnionej,
  • informacja na temat sprawy załatwianej w Ośrodku przez osobę uprawnioną (w przypadku sprawy, która jest w toku, należy podać sygnaturę sprawy),
  • planowany termin skorzystania ze świadczenia (dzień i godzina).

Świadczenie usługi tłumacza języka migowego jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Pracownik do kontaktu w sprawach usługi tłumacza języka migowego (PJM):

Pani Aleksandra Cyc – Dział Pieczy Zastępczej, pok. 332, tel. 94 316 03 73